Változik a webáruházi vevők korfája

Mintegy hat millió 18 éven felüli ember internetezik legalább heti rendszerességgel Magyarországon. Közülük 3,2 millióan vásárolnak is a neten keresztül. Tíz évvel ezelőtt még szinte kizárólag a 25-49 év közöttiek jártak a webáruházakban, ma már a vevők ötöde az 50 év feletti, tizede pedig a 25 év alatti korosztályba tartozik.

Változik a webáruházi vevők korfája

Egyharmaduk impulzusvásárló

A vevők 47 százaléka konkrét terméket vagy szolgáltatást keres, és csak egyharmaduk impulzusvásárló. Éttermi étkeket, mindenféle árukat és utazásokat, élményprogramokat is vásárolnak sokan. Nem minden megjelenő információ sorolható az e-kereskedelemről a megbízható hírek közé, de a fenti adatsor igen, a Gazdaságkutató Intézet készítette a felmérést. Az online vásárlók átlagosan 12-szer rendeltek egy év alatt, a szórás igen nagy, hiszen vannak, akik hetente, vannak, akik csak évente kétszer rendelnek. Az egy vásárlásra jutó érték átlagosan 11 ezer forint.

Fellendült a divatcikkek forgalma

Egy másik megbízható kutatócég, az eNET adata szerint tavaly 1000 milliárd forint értékben vásároltak a magyarok e-kereskedelmi csatornákon, az értéknek mintegy fele zajlott magyar tulajdonú vállalkozásokon keresztül. A műszaki cikkek után megerősödött a divat-ruházati áruk forgalma, A jövőben minden bizonnyal fellendül az élelmiszerek netes rendelése is, a következő évek a szakértők szerint ezekről az árucikkekről fognak szólni. Az online rendelésekre jellemző, hogy a kosárérték - vagyis az egy alkalommal történő vásárlás értéke - jóval magasabb, mint a bolti vásárlásoknál a bevásárlókocsikba kerülő termékek esetén.