Segíteni a választást a vásárlónak

Ma már a webáruházakba látogatóknak több mint a fele az okostelefonjáról böngészi a választékot, és azon keresztül vásárol. Aki még esetleg nem reszponzív felületen üzemelteti az áruházát, az nagy forgalomtól eshet el, és mielőbb át kell alakítania a rendszerét.

Segíteni a választást a vásárlónak

Jó minőségű termékfotókkal

Nem elég a logikus felépítés, a remek design, a gyors szerver, a SEO követelményeknek is meg kell felelnie egy webshopnak, a webáruház optimalizálás alapvetően fontos tényező a kereskedés eredményessége szempontjából. A gyártói termékleírások az esetek többségében nem megfelelőek, hanem egyedi módon megírva kell bemutatni az ajánlott árut. A képek jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni, hiszen a potenciális vevőnek nincs lehetősége kézbefogni, megtapogatni, bekapcsolni, kipróbálni a terméket, a leírt információk és a közzétett képek alapján kell döntenie.

A jó minőségű és jól méretezett fotók nélkülözhetetlenek, nem szabad rajtuk spórolni. A jó méretezés a letöltés sebessége miatt is fontos, hiszen nagy áruválaszték esetén rengeteg képfileról van szó. A termékek működését bemutató videok elhelyezése igen pozitívan befolyásolhatja a konverziót. A file-okat feltöltő, aktualizáló munkatársnak tudnia kell, hogy a file-ok elnevezése fontos keresőoptimalizálási szempontból, mert a keresőrobotok a fileneveket is vizsgálják és értelmezik.

Oldaltérkép a tájékozódáshoz

A rengeteg árut kategóriákba és alkategóriákba kell rendezni, hogy a vásárló könnyen eligazodhasson a rendszerben. Mindenhol legyenek megfelelő leírások. Egy áttekintő oldaltérkép pedig nemcsak a látogatókat segíti, hanem a Google keresőrobotjait is.