Linkről linkre lép a netező

A linkek fontos szerepet játszanak abban, hogyan mozognak az internetezők az egyes weboldalak között. Hogyan is juthat el egy netező egy bizonyos weboldalra? Beírja a honlap címét a keresőbe, mert tudja valahonnan, levélpapírról, számla fejlécéből, reklámból, ez a közvetlen elérés.

Linkről linkre lép a netező

Beír egy kulcsszót a keresőbe, ami kidobja az oldal címét. Rákattint egy emailben, pdf-fileban kapott hivatkozásra. Rákattint a neten valahol egy hivatkozásra, azaz linkre.

Látogatók vonzása

Aki létrehoz egy weboldalt a cégének, azért teszi, mert szeretné, ha minél többen elolvasnák az ott lévő tartalmat. A látogatók szerzése nem könnyű, egyszerre kell többféle módszert alkalmazni. A lehető legtöbb helyen el kell helyezni a honlap címét, munkatársak névjegyein, céges autók oldalán, hirdetésekben, reklám-emailekben, közösségi média oldalakon. Sok látogató érkezhet más webhelyeken szereplő linkekről. Minél több hivatkozás van, annál többen kattintanak.

Mérhető a látogatottság

Bármely weboldal látogatottsága mérhető, vannak ehhez ingyenes alkalmazások, melyek a netről elérhetők. Azt érdemes megjegyezni, hogy kicsi látogatottságú oldalaknál ezek a mérések néha pontatlanok. Az adatsorok megmutatják, hogy egy felhasználó hány aloldalt nyitott meg átlagosan, hány látogató érkezett keresőből. A saját honlapunk látogatóinak számáról a Google Analytics ad információt, segítségével kimutatás készíthető arról is, mely földrajzi területről érkeztek az olvasók, milyen böngészőt használnak, asztali gépről vagy mobilról neteztek-e, honnan érkeztek (keresőből, hivatkozásról, fizetett hirdetésből, stb.), mennyi időt töltöttek a weboldalunkon.