Keresőoptimalizálási szempontok

Ha azt szeretnénk, hogy weboldalunkat megtalálják az olvasók is és a keresőrobotok is, akkor olyan szövegeket kell írnunk, amelyek megfelelnek néhány szabálynak, megfelelnek a keresőoptimalizálási szempontoknak.

Keresőoptimalizálási szempontok

Ne másolj bekezdéseket

Ne másoljunk más oldalakról szövegeket, de még bekezdéseket sem, hanem egyedi szövegeket írjunk. A keresőrobtok ugyanis érzékelik a másolást, és értéktelennek minősíthetik az oldalt, lehet, hogy be sem indexelik. Az írás tartalma olyan legyen, hogy az olvasónak értéket jelentsen az elolvasása, információkat nyújtson a számára. Alcímekkel, bekezdésekkel tagoljuk a szöveget. Érdemes figyelni a honlapon belüli más cikkekre mutató linkek, az úgynevezett belső linkek alkalmazására. Azokat a kulcsszavakat, amelyek alapján szeretnénk, ha rátalálna a kereső az oldalunkra, többféle formában használjuk.

Rokonértelmű szavak használata

A magyar nyelvben sok a rokonértelmű kifejezés, ki tudja éppen melyiket gépeli be a Google keresőjébe majdani potenciális ügyfelünk... ha irodabútorokat forgalmazunk, vajon melyiket keresik nálunk? Irodaberendezés, íróasztal, irodabútor, irodaszék, forgószék, tárgyalóasztal, irattároló... - bármelyiket kereshetik, az a jó, ha mindegyikük szerepel valamilyen módon a szövegben, hogy a keresők rátaláljanak. Ugyanazon kulcsszavak túl gyakori használatát a Gogole nem díjazza, sőt, lehet hogy spam-szövegnek érzékeli. 100 szóból 2-3 legyen csak a kulcsszó, ha ennél kevesebb, akkor meg lehet. hogy nem fogja relevánsnak találni a keresőrobot az adott témában... szóval ügyesnek kell lenni, nehéz műfaj az optimalizált szövegírás.