Játékfejlődés a gyermekeknél

Egy 3-6 éves kisgyermek ismerkedése a világgal még elsősorban a játékokon keresztül zajlik, a játszás a legfontosabb tevékenysége az óvodában is.

Játékfejlődés a gyermekeknél

A kiscsoportosoknál még gyakori az úgynevezett gyakorlójáték, az autók, vonatok tologatása, kockákból tornyok építése, ezeket általában egyedül művelik a kicsik, egymás melllett több gyerek ugyanazt, és csak addig érdekes, amíg valamiféle nehézséget jelent számukra. Ha már begyakoroltak mindent, akkor megunják, és a figyelmük másfelé fordul. Jöhet a következő fejlődési fokozat.

Szerepjátékok, társasjátékok

A szerepjátékok már a kisgyermeki fejlődés következő lépését képezik. A babakonyha, a kisvasaló, az mini orvosi táska mind-mind olyan eszköz, amelyek ezekhez a társas szerepjátékokhoz kellenek. Az óvodáskorú gyerekek szeretik azokat a játékeszközöket, amelyek hasonlítanak a felnőttek dolgaihoz. Újabb fejlődési lépést jelentenek a szabályjátékok, a társasjátékok, a lépegetősek, hogy ki ér be előbb a célba, a gyűjtögetősek, a gondolkodósak, a memóriajátékok. Ezek a gyerekek kitartását, monotóniatűrését is jól fejlesztik. Lassan kezdik tanulni a szabálykövetést, szabálytartást, megjelenik a dobókocka, mint szerencseelem. A jó játék a gyermek jó képességeire épít, sikerélményt ad, de lényeges a gyengébb képességek erősítése is.

Tableten is lehet játszani

A mai világban már természetes, hogy a számítógépes játékok is nagyon korai életkorban megjelennek a cseperedők életében. Talán túl korán is és talán túl erősen is hatnak rájuk. A szülő felelőssége, hogy megtalálja a mértéket, mennyire lehet rabja a gyermeke a tabletjének, mennyire bújhat bele a “digitális világba”.