Hogyan működik a chatbot?

Elég sokan utálják a “nyomja meg a 2-es gombot” típusú telefonos call centereket, de már megszületett az online verzió, a chatbot, ami jellegénél fogva sokkal kényelmesebben és élvezetesebben használható és ezért szeretve is lesz a felhasználók által.

Hogyan működik a chatbot?

A chatbot valamely népszerű chat-alkalmazásba (Messenger, Viber) van beépítve, de lehet a cég saját fejlesztése is. Előre beprogramozott kérdésekre ad automatikus online válaszokat, ajánl fel választási lehetőségeket, kér be információkat. Ha egy jól felépített adatbázis van mögötte, akkor kiválóan alkalmazható az ügyfélszolgálati munkában, a marketingben (hírleveleket, ajánlatokat küldhetsz rajta), a vásárlási adminisztrációban.

Felfutóban lévő marketingeszköz

Az online marketing számos eszköze közül a chatbot még nem általánosan elterjedt. A benne rejlő ügyfélszerzési lehetőségek még sok vállalkozás számára kiaknázatlanok, bár egyre többen fedezik fel. Az internetezők nagyon szívesen és nagyon gyakran használják az üzenetküldő alkalmazásokat, tehát logikus, hogy a marketingesek is “rászabadultak”. A mesterséges intelligencia pedig olyan ütemben épül be az alkalmazásokba, hogy kutatói előrejelzések szerint 2020-ban az ügyfélszolgálati ügyek 85 százalékát már automata rendezi, vagyis nem kell hozzá emberi munkaerő. Mr. Chatbot majdnem mindent meg tud oldani...

Vizuális rendszerek is lesznek

Természetesen nemcsak az üzenetküldő felületeken keresztül működhet a chatbot, hanem a vállalatnak lehet saját fejlesztésű rendszere is, amely még hatékonyabb. Ma még jellemzően szöveges információk közlekednek ezekben a rendszerekben, de a képeket is értelmezni tudó vizuális chatbotok is működnek már számos helyen.