Egy készülékben több funkció
Sok előnye van annak, ha akár odahaza, akár az irodánkban ugyanazzal az eszközzel tudunk nyomtatni, scannelni, faxolni, másolni. Ha egy “dobozban” megvan minden funkció, akkor kevesebb hely kell, kevesebb konnektor, kevesebb energia fogy, kevesebb kábel kanyarog és alacsonyabb az üzemeltetési költség. A többfunkciós készülékek ára is alig magasabb ma már, mint az egyfunkciós nyomtatóké.
Nagy a piaci választék
A nyomtatók választéka rendkívül széles a piacon, tucatnyi gyártó többtucatnyi géptípusa közül kell illetve lehet választani. Az egyik alaposan átgondolandó szempont, hogy a berendezést egy személy számítógépéhez csatlakoztatjuk, avagy hálózatban, több személy fogja használni? Érdemes előre tanulmányozni a patronok/tonerek beszerzési lehetőségeit, árait, végiggondolni a berendezés majdani leterheltségét, az üzemeltetési költség ugyanis ettől függ. Ugyancsak előre kell tájékozódni a nyomtató papírigényéről, és ezt összehangolni az irodai igényekkel. A garancia időtartama is figyelembe veendő szempont, a legtöbb berendezéshez egy éves garancia jár, de bizonyos gyártók akár három éves garanciát adnak a termékeikre.
Sorbanállás ne legyen
Mikor kell elgondolkodni azon, hogy a multifunkciós nyomtató valóban jó választás-e? Például egy olyan irodában, ahol eléggé sok a nyomtatnivaló, és a munkatársak sorbanállnának a gép előtt... az egyik vár a scannelésre, miközben a gép egy ötvenes sorozatot nyomtat... ilyen helyre inkább célszerű külön nyomtatót és külön scannert venni. Olyan helyeken sem ez a jó döntés, ahol meghibásodáskor nagy problémát okoz, hogy a szervizelés pár napja alatt egyik funkció sem használható. Otthoni használatra, és kicsi, egy-két személyes irodába viszont minden bizonnyal gazdaságos döntés multifunkciós nyomtatót választani.