A hatékony linképítés titkai
Ha a weboldal tulajdonosok azt szeretnék elérni, hogy a honlapjuk jó helyezést érjen el a Google találati listában, akkor időt, energiát és pénzt kell fektetniük a keresőoptimalizálásba, azon belül pedig a linképítésbe, hiszen anélkül a honlapjuk nem fog előrébb kerülni a sorban.
Erős weboldalakról származó linkek
Az elmúlt évek gyakorlatából világossá vált, hogy a linkek szerepe megkérdőjelezhetetlen a rangsorolásban. Hiába a minőségi weboldal készítés, szövegírás és technikai SEO, ha nincsenek erős oldalakról a honlapra mutató linkek, akkor a weboldal hátul fog kullogni a keresési listákban. Az tehát vitathatatlan, hogy linképítésre szükség van.
A linkszerzésnek rengeteg módja van. A tiltólistás módszereket érdemes kerülni, azokat ugyanis a Google bünteti. A szabályszerű lehetőségek közül is csak azok hozzák meg a várt eredményt, amik magas DA értékkel rendelkező weblapokról származnak. Amikor tehát a hatékony linképítés a cél, akkor érdemes olyan szakemberhez fordulni, aki erős weboldalakon tudja biztosítani a linkeket.
Megfelelő terjedelmű, tartalmú PR cikkek
A linkek mindig PR cikkekbe kerülnek, éppen ezért a szöveges tartalom terjedelmére, kulcsszavaira, tartalmára is érdemes figyelmet fordítani. A durva helyesírási hibák, a semmitmondó bekezdések és az erősen reklámszagú megfogalmazások is taszítóan hatnak az olvasókra, akik valószínűleg nem fognak rákattintani a szövegbe helyezett linkre. A PR cikkeket úgy kell megírni, hogy azok érdekesek, hasznosan legyenek, a megfelelő terjedelemmel és mondanivalóval rendelkezzenek.
Kulcsszó horgonyszövegként
Végül, de nem utolsó sorban a horgonyszöveget képező szavakat, kifejezéseket is érdemes megválogatni, azoknak ugyanis összhangban kell lenniük a belinkelt oldalak kulcsszavaival.